.

.

fredag 4 januari 2013

Köks fixandet fortsätter..

Som ni läste i ett tidigare inlägg så klädde jag om vår köks soffa. Varför sluta där då man har tyg i massor kvar så jag klädde om våra köks stolar också. Såhär blev stolarna att se ut men jag slutade inte där. Utan startade gamla Singer symaskinen och sydde en dyna till soffan av sista biten tyg som jag hade kvar. Nu känner jag att fixar ivern är igång och jag planerar redan nästa grej.



Jag lämnade stolarnas orginaltyg under det nya tyget. Att klä om stolar är lätt som en plätt och vips så har man stolar som ser nästan nya ut. För att stols sitsen skall passa tillbaka på stolen är det viktigt att få tyget så snygg och spänt som möjligt. Speciellt hörnen kan vara knepiga att få fina.







Ha en skön dag kära läsare!

4 kommentarer:

  1. Det blev verkligen snyggt sköna färger med stöd kram från mamma

    SvaraRadera
  2. Sköna färger med stil ska det vara......

    SvaraRadera
  3. Stiliga färger ska det vara inte stöd du vet iPhone och mamma.....

    SvaraRadera